KEM BESTARI SOLAT (KBS) PENDIDIKAN KHAS 2012



TARIKH  : 18 & 19 SEPTEMBER 2012

HARI        : ISNIN & SELASA

MASA      : 8.00am - 11.00pm

TEMPAT  : SEKITAR KAWASAN SK KELIBANG


KBS khusus untuk murid pendidikan khas telah berlangsung selama dua hari dan telah melibatkan semua murid islam pendidikan khas di sk kelibang. Program ini adalah bertujuan untuk meningkatkan lagi kefahaman dan keupayaan murid pendidikan khas bagi melaksanakan ibadat solat dengan lebih baik dan sempurna.


Murid pendidikan khas diharapkan dapat mengetahui dengan lebih jelas tentang cara-cara mengambil wudhuk, perlakuan serta bacaan dalam solat. Disamping itu pelajar pendidikan khas dibantu oleh fesi-fesi untuk menunjuk cara dalam amali dan teori dalam wudhuk dan solat. Hasil daripada kem bestari solat ini hanya terdapat segelintir pelajar yang dapat dicapai manakala sebilangan lagi perlu diberi lebih latihtubi ketika p&p didalam kelas.Tujuan kem ini dilakukan supaya pelajar pendidikan khas dapat berdikari sendiri dalam  melakukan solat dengan tertib dan betul.


Ucapan ribuan terima kasih kepada semua yang terlibat samada secara langsung dan tidak langsung dalam menjayakan program KBS pendidikan khas ini.

Gambar File :





















No comments:

Post a Comment